onsdag 1. august 2012

Sommerens beste hotell opplevelse

Denne sommeren har vi 
kjørt mye bil,
bodd på flere hoteller,
noen campingplasser
og i feriehus.

Det jeg vil dele med dere
er den beste hotell opplevelse,
som var i Trondheim.

Om du leser hele innlegget
avslører jeg en av mine største fobier...
som endte i en mildt sagt komisk situasjon.

Vi hadde bestilt rom på Norges
nyeste Clarion hotel.
Clarion Hotel & Congress, Trondheim.

Rommene var nydelig innredet.



Jeg ble inspirert til å
anskaffe flere store puter
til soverommet! 
Fint og veldig behagelig for
lesehester som meg!!!


Ungene var veldig fornøyd
med å ha Pirbadet som nærmeste nabo.
Vi var der i flere timer,
og største gutt som er blitt kjempeflink til
å svømme, hoppet fra tremeteren for første gang.


Hotellet hadde en av de
beste frokostbufeéne jeg har sett.
Egen barnebufeé med masse sunne 
alternativer, egen omelettkokk, og det 
største utvalget av allergimat jeg har 
opplevd på hotell.


Jeg har høydeskrekk,
og da mener jeg en veldig sær form!
Jeg tar gjerne karusell der jeg er spent fast,
og kan omså henge opp ned høyt opp i lufta....
...men å gå over høyder som har åpning på 
begge sider er nesten umulig for meg!

Se på bildet, og legg merke til
gangbroene som binder fløyene sammen...
Vi hadde rom i 6. etg, og jeg måtte over
en gangbro der man kunne se ned 
på begge sider...
Gelenderne var mer enn høy nok,
men det hjalp lite så lenge jeg 
kunne se ned....
Skrekk & Gru!!!


Mannen måtte ta bagasje og unger,
for jeg hadde mer enn nok med
meg selv... Og for å ikke overføre mine
fobier på barna var det litt viktig at
han faktisk fikk dem ut av syne før
mor skulle karre seg over.

For et syn jeg må ha vært.
Første gang over, med så
mye knebøy at jeg ble lavere 
enn gelenderet.... Ha ha ha!
Mannen fikk det med seg og
lo så han hikstet, og det gjorde jeg
og da jeg var i trygghet på andre siden.

Åtte ganger måtte jeg totalt over
i løpet av oppholdet, og det 
hører med til historien at jeg klarte å
gå tilnærmingsvis normalt de tre siste
gangene.... Øvelse gjør altså mester! 

Har du noen rare fobier?

Veldig hyggelig at mange allerede
har meldt seg på Give Awayen min!
Velkommen til nye følgere!!!

Ønsker deg som titter innom
en SuperDuper kveld!


8 kommentarer:

mimmi-leone sa...

Så morsomt du beskiver det, jeg smiler for meg selv her jeg sitter.
Og ser det hele ganske levende for meg.

Hotellet hørtes flott ut, særlig bufèen.

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Klem fra meg.

Fru Andersen sa...

HIhi, kjenner meg litt igjen, jeg er også redd for høyder og svimet nesten av i rulletrappen opp til Tusenfryd, hadde nok med den ene skumle turen i rulletrappen jeg så tok ikke noen karuseller i hvert fall ;-)

Lekkert hotell da!

Ha en fin kveld videre!

salige lavendel sa...

Fobier er ikke noen spøk...synes du var flink som tok utfordringen! (Du hadde kanskje ikke noe valg heller da men...hihi.) Eneste fobien jeg har er veps, og det er ille nok det. Prøver å øve meg jeg også, men det ender som relel med at jeg løper min vei og hyler hvis vepsen tar samme veri som meg. Ang. sauene - de du traff på hadde visst enda mer attitude enn "min" sau, haha. Ha en kos kveld videre!

Unknown sa...

Hahaha, syns jeg ser deg:)
Er ikke godt med slike fobier altså.
Jeg har det mot frosker, og det blir værre og værre for hvert år... jeg klarer rett og slett ikke sette det ene benet foran det andre hvis det regner og er mørkt, da er det garantert frosk utenfor, og jeg stivner totalt!!
Sist det skjedde måtte jeg ringe datteren så hun kunne komme med lommelykt og lyse foran meg hele veien hjem fra butikken, haha:)
Det er skikkelig fælt med slike fobier altså!!

Sånn utenom denne broen hørtes det jo ut som et flott hotell og et herlig opphold ♥

Anonym sa...

Hihi du skriver så festligt,eg har sikkert enormt mange forbier slik at det ikkje hadde blitt plass her,huff skjønner godt at du ikkje var høg i hatten:)
Klem til deg:)

ELIN sa...

Hi hi, må smile litt av fobien din, men vi har vel alle våre 'greier' :) Så uansett ut som et flott hotell da! Klemmer fra Elin

Ingvild B sa...

Takk for hotelltips!
Vi tar gjerne en natt i egen by når vi skal på noen 'festligheter'.
Og det skal vi om noen uker =]

Jeg har høydeskrekk selv jeg, ikke gøy!

Kjempe fin kjole du har strikket under her.
Altfor fin til å loddes bort!

Har ikke blogget så mye i sommer jeg heller.
Og jeg har gått lei av fotografering og redigering.
(da er det enklere med instagram gitt)

Vel, så var det fredag og helg igjen!
Den første i August!!!

God helg Hanne! =]

KLEM

Martilie sa...

Lenge siden sist, men kos å komme innom :) Har lest meg bakover..

Nydelig hotell og interiør. Måtte le av knebøyen - men, man styrer ikke redselen. Min fobi har seks ben, edderkopper. Mister helt kontrollen - og hos meg er det jentene på 9 og 12 som ler og redder mamma unna "angreps-edderkoppene" som de sier :)

Ha en nydelig sensommer.

Klemmer fra Tove