mandag 24. september 2012

Baker og baker...

Tusen takk for koselige kommentarer etter
det forrige innlegget mitt!

Det går faktisk over all forventning!
Jeg baker og baker, 
og store♥ har likt nesten alt.
Han er veldig flink til å
samarbeide, og smake på 
nye ting!!!

Favoritten så langt er 
glutenfrie grove rundstykker.


Etter litt eksperimentering var det 
denne oppskriften som fungerte best:

1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
3 dl quinoaflak
2 dl hirseflak
2 dl quinoamel
1 dl bokhvete
1/2 pk tørrgjær (kan sløyfes)
5-7 dl lunket vann
1 ss fiberhusk
0.5 dl rapsolje 

Bland fiberhusk og vann, 
la stå i ca 10 min.
Bland sammen det tørre med
det våte, og elt i 5 minutter.

Denne deigen hever ikke veldig,
men jeg har latt den stå i en time.
Neste gang skal jeg utelukke gjær.
Jeg mistenker at resultatet 
blir det samme.

Min nye favoritt er og blir
quinoa. Fungerer fantastisk
til baking, som du ser av dette
quinoabrødet.


Det eneste som ikke har falt i smak
 er faktisk mitt forsøk på
brownies... 


Den ser god ut, men ble litt rar.
Må nok litt finjustering til.

God ny uke til deg!


Ingen kommentarer: